10 av 15, svårare än jag trodde att få två, men jag ger inte upp.....

10 befruktade ägg av mina 15. ET på tisdag. MEN.... Läkaren var inte superpigg på att läta mig få tillbaka två. Hans orsak var att jag är för ung. För ung för vad? Jag är i denna karusell för jag vill ha barn, nästan till vilket pris som helst. Varför försvåra det för mig. Vad gör det om det blir twins? Bara för att jag är ung ska jag inte kunna ta hand om två barn. Herregud. Det finns juh de som blir mammor när de är kring 30 och är jättedåliga mammor. Det handlar väl inte om ålder heller......

Kommentarer
Postat av: Birsen

Nej inte ålder men det handlar om kostnader. E´n tvillinggraviditet är riskabel gånger två och nnebär stora kostnader för landstingen...

2008-11-29 @ 15:42:43
URL: http://birsen.blogg.se/
Postat av: Lilla J

Wow, 10 av 15 är ju ett kanonresultat! Har faktiskt aldrig hört ngn som fått så bra resultat, grattis!



Läkaren vet ju vad han pratar om, så länge man inte gjort flera misslyckade försök finns egentligen ingen anledning att sätta tillbaka två. Tvillinggraviditet är ju i allra högsta grad en risk för både mamma och bebisar så därför vill de ju undvika det till varje pris. Om ni nu har fått många i frysen så finns det ju ingen anledning att ta den risken. Jag hade lyssnat på läkaren.



Lycka till på tisdag!

2008-11-29 @ 20:55:11
URL: http://livetsvillervalla.blogspot.com/
Postat av: gt98mbj

har du gjort ET nu?

2008-12-02 @ 16:51:33

Skriv gärna en rad eller två!!

Vem är du:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en egen Blogg?

Vad vill du säga:

Trackback
RSS 2.0